lördag 24 november 2012

Minipocketalbum

Jag gör ofta halvfärdiga album, dvs album utan innehåll. Nu kommer ännu ett som kanske ska fyllas med bilder, eller med text, eller med. Nja... jag vet inte jag, men några tags att fylla finns i alla fall.

Som ni ser är det ett ganska litet album i grönt och blått. När man öppnar det kan man se att det handlar om små fickor på hög:
Jag har gjort fem stycken små fickor och sedan tejpat ihop dem med varandra. De är precis lagom stora för att rymma såna där tags som brukar sitta på kläder. Som scrappare är jag naturligtvis en samlare och har högar med tags som suttit på kläder eftersom vi är fem personer i familjen. Dessa tags kan ju sedan kläs med ord eller text eller i värsta fall ersättas av något annat när albumet väl kommer i bruk. Högen med fickor, fem stycken, har tejpats fast i ett enkelt omslag:
Jg har använt en ganska lång remsa till mitt omslag för att ge ordentligt med plats för tags som kan stycka upp ut fickorna sen:
Just nu är albumet alltså ganska luftigt, men jag gissar att det snabbt fylls ut om man börjar att lägga saker i det. För beskrivning tipsar jag om att man kan googla på mini pocket album eller göra som jag och hitta det i en av mina teamkompisars Pinterestalbum :) Jag har dock gjort mitt album efter egna mått.

Om man vill kan man knyta ett band runt om för att hålla ihop albumet, jag valde dock att stänga det med en gluedot som inte är permanent. Om den blir dålig efter ett tag går den ju alltid att byta ut igen.

De mönstrade papperen kommer från Lilly Bee Design och kollektionen heter Harvest Market.

Vi ses om en vecka och då är det nästan advent!
Anki




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar