lördag 3 november 2012

Busalbum

Jag hoppas att ni slipper bus idag när det är alla helgons dag, men kanske blev det en del bus i veckan när det var Halloween. Jag tänker ofta att jag ska scrappa mina barns bus och sen glömmer jag bort det.Nu tror jag att jag har hittat en lösning, med ett busalbum.

Albumet är helt tomt, men det finns en ficka på varje sida. Jag tänker mig att jag ska skriva ner busen när de är nya på smålappar och sen lägga dem i boken i väntan på scrap. Datum och några stödord kanske räcker. Dekorationer har jag struntat i, eftersom detta mest ska vara en bruksbok för min egen del. Papperen är ju dessutom rätt så dekorativa och talande i sig själva. Varifrån de kommer minns jag tyvärr inte, då detta var resultatet av ett djupt dyk i spillpappershögarna som är enorma hemma hos mig. Basen består av 250 grams kopieringspapper.

Det är inte jättemånga sidor i min bok och jag är mamma till tre busungar, så den riskerar att bli full om jag inte scrappar tillräckligt ofta. Dock är det ju öppningsbara ringar i albumet, så det är ju lätt att lägga till sidor efter behov.

Ha en fin kväll!

2 kommentarer:

  1. En super bra idé med ett busalbum, och snyggt också!!

    SvaraRadera
  2. Men vilken bra ide! Bra att skapa fickor till senare då man sällan har tillräckligt för att fylla en bok på en gång tycker jag. Fin bok du gjort också, gillar att den är så färgglad, passande för bok om barnbus :-)

    SvaraRadera