lördag 17 november 2012

Ljus där det behövs!

Idag kommer det handla om att skapa ljus där det behövs, i dubbel bemärkelse. Vid den här tiden på året är det ju mörkt både när jag åker hemifrån på morgonen och när jag kommer hem på sen eftermiddag. Jag saknar ljuset något enormt och tänker att i år är advent och alla ljus extra välkomna. Men så är det ju det där med mörka vrår och fönster där man allra helst vill ha julbelysning. Där finns det minsann inget eluttag att använda sig av. Idag har jag altrat mig en lösning på det problemet.

Jag tänkte mig att man kanske kunde ta en ljusslinga som går på batteri och sätta den runt en krans som jag altrar och så gjorde jag just det, i lila, för min jul är inte särskilt röd.

Det var svårt att få ljuspunkterna att synas bra på fotografiet utan att förlora den lila färgen på kransen, men här är den i alla fall. Rätt så monokrom blev den ju, min lila krans.Jag har gått och blivit så förtjust i de små ledbelysningarna man kan hitta på allt fler ställen nu. Även stearinljusen är en höjdare när man har småbarn som är allt annat än oförsiktiga. Ljuslyktorna tål tuffare tag här hemma numera och jag vågar ha dem tända fast vilddjuren är på sitt bästa humör.

Kransens stomme och det lila trasslet köpte jag på Plantagen, liksom de glittriga kulorna. Slingan kommer från ICA och bandet från min bandburk.

Hoppas att ni också hittat något som lyser upp i novembermörkret!
Anki


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar