lördag 10 november 2012

Jultema: När man druckit upp allt the

Små askar kan man väl aldrig få nog av? Särskilt inte till jul när man ska ge bort presenter av alla de slag. Att vika egna askar är enkelt, men det går också utmärkt att ta vara på de man redan har. Förra helgen fick jag väldigt många theaskar över. Ja, det var alltså inte så att jag bäljade i mig allt the, men som så att jag städade skafferiet. För att få ordning hällde jag över mina thepåsar i burkar. Sen stod jag där och tittade på alla lagom stora askar som låg i köket och tänkte som jag brukar.... Kan vara bra att ha! Dock bestämde jag mig för att den här gången gäller max två veckor. Det som inte har använt i någon form av pyssel inom två veckor ska bort. Igår kväll började jag och det blev två små julaskar:


Jag har använt mig av julpapper som är flera år gamla,  men som liksom aldrig blivit använda. Det är dags nu, att använda allt det där jag köpte för flera år sedan och göra något vettigt av det. Nu behöver jag ju lite mindre paketpapper i stället. Ja, väldigt lite mindre, men ändå, jag har gjort något av det som stod i skafferiet och i spillpapperslådan. Till det har jag endast adderat band, en charm och en stickers och så klart Biltematejp. Vad gjorde man utan Biltematejpen som altrare?

Nu återstår bara att se vad jag ska fylla askarna med och vem som ska få dem.
Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar