söndag 21 oktober 2012

Presentation Mia - Pysselmia / mih-mih

Hej!

Sist ut i gänget så är det min tur att presentera mig! Mitt namn är Maria, men jag kallas för mih-mih på olika forum eller Pysselmia som även min egen blogg heter. Jag kommer att blogga här på söndagar.


Jag bor på Västkusten med min man och våra tre barn. Vi bor vid havet och här finner jag en massa inspiration. På min lilla gata bor det tre stycken scrappare (!!!) och vi träffas en gång i månaden och pysslar och scrappar tillsammans med en massa andra goa´tjejer från Orust! Som så många andra scrappande småbarnsmammor så försöker jag även få några minuter mellan pannkaksstekning och handbollsträningar för att hinna limma fast en blomma eller ett foto på någon LO eller alter som ligger och väntar...
Jag har scrappat i många år och det är en hobby som ligger mig otroligt varmt om hjärtat. Jag kan sitta i timmar på kvällarna och kika runt i olika bloggar och se allt fint som görs i stugorna - det finns otroligt många duktiga scrappare!
Min stil varierar nog väldigt mycket, men den brukar falla tillbaka på det romantiska med en massa blommor och spets. Jag försöker att inte hålla mig till en och samma stil då jag tycker variation är kul. Oftast så har jag en tanke men det slutar oftast att det ser ut på något helt annat sätt :)
Mina "tre-saker-jag-inte-kan-vara-utan" är utan tvekan chalk i någon form, gluedots och min TH sax.

Det ska bli fantastiskt kul att få vara med och inspirera er i den här bloggen! Det känns också underbart att få vara med i det här härliga gänget med DT-kompisar, ni är otroligt duktiga tycker jag!

Vill ni besöka min blogg så finns den här.

Tänkte visa en marmeladburk som fick sig en liten uppiffning :)




Ha en fortsatt skön söndag!

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar