fredag 19 oktober 2012

Presentation Johanna / Scrapkuben

Hej på er!
Idag är det fredag och min tur att presentera mig för er läsare.



Johanna - En glad tjej med gotländska rötter, bosatt i skånska Arlöv med min man & bonusdotter.
Jag har ända sen jag var liten hållit på att skriva dagböcker med reseskildringar, foton, kvitton och urklipp från broschyrer. Men scrapbooking i dagens form introducerades jag av svärmor för dryga 6 år sedan och gissa om jag blev fast! I början gjorde jag bara LO's, i form av årliga fotoalbum. Idag gör jag LO's, kort, altrar. Mina fotoalbum hänger fortfarande med, men jag gör allt oftare tavlor, olika altrade projekt och minialbum börjar allt mer locka mig.

Min scrapstil är svår att sätta fingret på.  Jag gör oftast mina alster utifrån humör! Ibland är det mer vintage-stil, ibland är det färgglatt och enkelt. Däremot blir det i stort sätt aldrig alster i ljusa pasteller.
Mina 3 favoritredskap just nu är min pincett, min precisionsax och dubbelhäftande tejp!

Just nu har jag fastnat mycket för mina distresser och de har blivit många fler de senaste tiden. Även spets har fastnat i mitt hjärta och är med på många alster numera.

Jag har precis övergått till att blogga via blogger och då hittar ni mig på: scrapkuben.blogspot.se
Min gamla blogg finner ni dock på följande adress: scrapkuben.bloggplatsen.se

Nedan finner ni bild på de kuber jag gjort som även syns i min personliga blogg-header:




Välkommen med på vår färd i denna blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar